21 Temmuz 2011 Perşembe

KONSER - David Helfgott 10 Haziran 2011

Türkiye de 7 konser vermek için İzmir e de gelen David Helfgott ı dünya gözü ile gördüm, canlı dinledim çok mutluyum. Yıllar önce Shine filmini çok beğenmiştim. Geoffrey Rush, sonradan şizofren hastası olan Polonya asıllı yahudi müzisyenin hayatını oynamıştı ( ve en iyi erkek oyuncu oskarını almıştı )
Filmin etkisinde kaldığım birkaç gün Rachmaninoff dinlemiştim. Filmin en etkileyici anlarından biri de David Helfgott ın Rachmaninoff un 3 nolu konçertosunu çaldığı kısmıydı. Daha önce dinlememiştim, kimin eseri olduğunu bilmiyordum ama öyle etkilenmiştim ki, hemen araştırdım ki zaten filmin beğenilmesinden ve ödül almasından sonra hem Rachmaninoff un 3 nolu konçertosu hemde David Helfgott ile ilgili birçok yazı ve haber çıkmıştı. Yaptığım araştırmaya, okuduklarıma göre virtuozler bu parçayı, çalinmasi en zor olan parca olarak görmekteymiş. Dakikadaki vuruş sayısı diğer parçalardan kat kat daha fazla imiş...
Dolayısı ile film sayesinde David Helfgott ı ve Rachmaninoff u tanıdım ve çok sevdim. 64 yaşındaki sanatçıyı canlı dinlemek çok keyifliydi, bir daha canlı dinleyebilirmiyim bilmem.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder