11 Temmuz 2011 Pazartesi

Sakız Adası - Atina Temmuz 2002

İzmir den sabah arabamız ile Sakız Adasına ( Chios ) gitmek üzere Çeşme ye yola çıktık. Çeşme de arabamızı 3 gün güvende kalacak bir sokağa parkettikten sonra bizi götürecek olan feribot için "Ertürk " ten biletlerimizi aldık ( gidiş+dönüş 50 euro ) ve 45 dakikalık keyifli deniz yolculuğumuz sonucu Sakız Adasına varmıştık.
Amacımız adanın arkasındaki koylardan birinde pansiyonda kalıp denizli,güneşli,kalamarlı 2-3 günlük tatildi. Ama daha limandan çok uzaklaşmadan ara sokaklarda dolaşıp,hem karnımızı doyurmak hem biraz soluklanmak için sahilde oturduğumuz kafede Atina ( Pire ) ya giden 3-4 katlı gemiyi görünce hemen kafenin yanındaki acentaya bilet sorduk. Ve gidiş +dönüş (36 euro ) biletinin pansiyonda bir gece konaklama parasından daha ucuz olduğunu duyunca hemen aldık biletlerimizi, hazır vizemiz varken Akropolis i görmeden dönmek olmaz dedik ve daha az uykulu daha çok yürümeli ama daha keyifli bir tercih yaptık! iyikide öyle yapmışız
Bilet paramızdan da anlaşılacağı gibi geminin güvertesindeydi yerlerimiz.İlk saatler güzeldi ama gece yarısını geçtikten sonra çantamızdaki plaj havluları yetmedi ! .. bizde vapurun halı kaplı lobi , koridor arasındaki koltuklarında kendimize uyku alanları yaptık.
Sabah güneş doğduğunda Pire limanına yanaştık. Sırtımızda çantalar elimizde frappe yürüme mesafesindeki metroya binip akropolise gittik.
Metrodan indikten sonra biraz ! yokuş yukarı yürüyüp Akropolis e ulaşılıyor.
KISA KISA ...
*Medeniyetin doğduğu ve demokrasinin ilk kurulduğu kent olarak anılır Atina.Kent merkezindeki Plaka semti dar sokakları , antika dükkanları , taverna ve restoranlar ile dolu ( ve pahalı )
*Dünyanın en ünlü arkeolojik sit alanı Akropol ( yapımı mö 5yy olmasına rağmen şehrin tepesinde bembeyaz parlamakta )
*Ermou Caddesi ,çarşı pazar ve kafeleri ile kentin en hareketli caddesi ama hediyelik eşyalar konusunda biraz pahalı vaktiniz varsa ara sokaklara girebilirsiniz daha ekonomik!
*Syntagma meydanı , parlamento binası önündeki ( ayaklarındaki kocaman mavi ponponlu ayakkabıları olan ) askerlerin nöbet değişimleri izlenmeye değer

Tam bir gün Atina yı gezdikten sonra yine gece gemisi ile sabahına karşı Sakız Adasına döndük.Böylece 3 günlük tatilimizin 2 gecesini gemide geceleyerek geçirmiş olduk :)

Tatilimizin son günü olduğundan adayı gezebilmek içim akşam bizi Çeşmeye götürecek feribot saatine kadar vaktimiz vardı. Bizde araba kiralama ofisleri açılana kadar kahvaltımızı ettik ve arabamızı kiraladıktan sonra ( günlük 30 euro ) ada kıyı ve köylerini gezmeye başladık. Arabayı Coş kullandı. Barış harita takibi yaptı.Bende arkada güzel manzaraları seyredip bol bol fotograf çektim :)
Gezimizin ilk mola yeri adanın güneyindeki damla sakızı üretiminin en yoğun olduğu Pirgi ( Pyrgi ) Köyü.
Dik ve dar sokakları ile gezerken yoran köy ,evleri ,balkonları ve yollardaki kemerleri, ksista (xysta) yöntemi ile süslenmiş .Dış cepheleri kazınarak süslenmiş bu evler Yunanistan ve dünya da ünlüymüş. Günümüde ise bu evler geneldeYunanistan dışında yaşayan ve yaz aylarında gelen zenginlere aitmiş...
Korsan saldırılarından korunmak için birbirleriyle iletişimlerini kolaylaştıracak ve dış saldırılardan korunacak şekilde ortak ve kalın inşa edildiş dış duvarlara birleşik oluşmuş evler görselliği dışında mimarisi açısından da ilginç ve fotoğraf çekmek için birebir..

En sona sakladığımız adanın kuzeybatısındaki Lagada Köyü ise deniz kenarında küçük bir balıkçı köyü. Buraya bir arkadaş tavsiyesi ve arkadaşımız Coş un bir türlü unutmaması sonucu gittik ama iyiki gitmişiz.Deniz kenarında küçük taverna ve balık restoranları var. Bir tanesine oturduk ve tavside bulunan arkadaşımızın en " güzel kalamar ızgara ve beyaz şarap orada " demesi üzerine
Greek salatası + ızgara kalamar ve beyaz şarap siparişlerimizi verip, manzaranın tadını çıkardık, yorgunluğumuzu attık. Araba ile yaptığımız ada turumuza güzel bir nokta koymuş olduk.